تاریخ انتشار:۱۱:۱۳ - ۲۹ تير ۱۴۰۲
علی موسوی:
عصر دنا: پیشکسوت استقلال گفت: در طول سال‌های گذشته هرگز چنین شرایطی برای باشگاه استقلال به وجود نیامده بود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

علی موسوی

 

 علی موسوی بازیکن اسبق استقلال در گفتگو با مشرق، درباره اوضاع فعلی این تیم در شرایط بد فصل نقل و انتقالات اظهاراتی را مطرح کرد.

وضعیت استقلال در این روزها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

واقعا نمی‌دانم چه بگویم! اوضاع تیم خیلی خراب است. شرایط به قدری بد است که نمی‌توان آن را توصیف کرد. به نظرم در طول سال‌های گذشته هرگز چنین شرایطی برای باشگاه استقلال به وجود نیامده بود. به هر موضوعی در باشگاه استقلال نگاه می‌کنید مشکلات بزرگی را در آن می‌بینید.

منظورتان از مشکلات چیست؟

در بحث مدیریتی می‌بینیم که از سال گذشته تا امروز باشگاه استقلال سه بار رئیس عوض کرده. اگر نگاهی به باشگاه‌های بوندسلیگایی بیندازید متوجه می‌شوید که آنجا مدیران باشگاه به ندرت تغییر می‌کنند. آن هم در صورت تغییر سهامداران در راس باشگاه. باید اتفاقات خیلی عجیبی رخ بدهد که رئیس یک باشگاه بوندس‌لیگایی تغییر کند. در غیر این صورت همیشه باشگاه تحت نظر یک مدیر و یک گروه مدیریتی کار می‌کند تا به اهدافش برسد.

یعنی مشکلات استقلال فقط مدیریتی است؟

خیر. علاوه بر بحث مدیریت، باشگاه استقلال از نظر مالی هم در شرایط خیلی بدی قرار گرفته است. شرایط نامشخصی که می‌شنویم این باشگاه در حال حاضر ۸۰۰ میلیارد تومان، فقط بدهی به اعضای فعلی و فصل گذشته‌اش دارد. چنین بدهی سنگینی برای تیمی که می‌خواهد همین مقدار هزینه کند تا وارد فصل آینده لیگ برتر شود چه معنی جز نابودی و شکست می‌تواند داشته باشد!

در بحث جذب بازیکن چه نظری درباره استقلال دارید؟

می‌خواستم همین را بگویم! متاسفانه استقلال دو بازیکن تاثیرگذارش در خط حمله را از دست داده. چه کسی قرار است به جای سیلوا در خط دفاعی حضور داشته باشد؟ استقلال حداقل ۶ مدافع قلدر لازم دارد تا بتواند در لیگ برتر آینده مقابل حریفانی مثل تراکتور، سپاهان، پرسپولیس و بقیه مقاومت کند.

با این اوصاف اوضاع استقلال در لیگ آینده را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

اصلاً نمی‌توانم پیش‌بینی خوبی درباره استقلال داشته باشم. برای نکونام متاسفم که در فصل بدی به استقلال آمد. ای کاش زمان دیگری را برای این کار انتخاب می‌کرد. البته امیدوارم معجزه‌ای رخ بدهد و استقلال از این شرایط خارج شود ولی خیلی بعید است. چون بازیکنانی که استقلال لازم داشت همه به تیم‌های دیگر رفتند. فقط باید امیدوار بود که اوضاع از این بدتر نشود. هرچند که از این بدتر دیگر وجود ندارد.

چرا استقلال به چنین شرایطی رسید؟

همانطور که گفتم به خاطر نبودن مدیریت صحیح، در باشگاه بزرگی مثل استقلال همه چیز به هم می‌ریزد. الان شما نگاه کنید، هواداران هر روز جلوی درب باشگاه تجمع می‌کنند اما فایده‌ای ندارد. اگر هواداران استقلال دو ماه هم آنجا بنشینند تا وقتی که وزارت ورزش و دیگر نهادهایی که در زمینه اداره باشگاه استقلال تاثیرگذار هستند تصمیم درستی برای این مجموعه نگیرند وضعیت به همین منوال خواهد بود.

چقدر به درست شدن اوضاع امیدوار هستید؟

خیلی کم! به نظرم می‌رسد مسائلی پشت پرده وجود دارد که مانع از رسیدگی درست و حسابی به باشگاه استقلال می‌شود. البته اگر باشگاه استقلال بخواهد خودش روی پای خودش بایستد قطعاً می‌تواند از پس همه این مشکلات بر بیاید اما با وجود حضور افرادی که امروز در باشگاه استقلال هستند بعید می‌دانم. اگر نگاهی به برخی از آنها بکنید متوجه می‌شوید که در دوران قبلی حضورشان در باشگاه استقلال اتفاقات خوبی برای این مجموعه رخ نداده است. خدا آخر و عاقبت این تیم و باشگاه را بخیر کند. فقط نگران هواداران هستم. چون می‌دانم خیلی از آنها زندگی‌شان بستگی به نتایج این تیم دارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین